BAP Yönerge

T.C.

PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ

BİLİMSEL ARAŞTIRMA PROJELERİ HAKKINDA YÖNERGE

 

BİRİNCİ BÖLÜM

Amaç ve Kapsam, Dayanak ve Tanımlar

Amaç ve kapsam

MADDE 1 - (1) Bu yönerge; Pamukkale Üniversitesi öğretim üyeleri ile doktora, diş hekimliği/tıpta uzmanlık ya da sanatta yeterlik eğitimini tamamlamış araştırmacılar tarafından yürütülen bilimsel araştırma proje tekliflerinin değerlendirilmesi, kabulü, desteklenmesi, bunlara ilişkin hizmetlerin yürütülmesi, izlenmesi ve sonuçlarının değerlendirilmesi ile ilgili usul ve esasları düzenlemek amacıyla hazırlanmıştır.

Dayanak

MADDE 2 - (1) Bu yönerge; 4/11/1981 tarihli ve 2547 sayılı Yükseköğretim Kanunu'nun, 4'üncü Maddesinin, birinci fıkrasının (c) bendi, 58'inci Maddesinin, (b) fıkrası ve Ek 28'inci Maddesi ile 26/11/2016 tarihli ve 29900 sayılı Resmî Gazetede yayımlanan "Yükseköğretim Kurumları Bilimsel Araştırma Projeleri Hakkında Yönetmelik" hükümlerine dayanılarak hazırlanmıştır.

Tanımlar

MADDE 3 - (1) Bu Yönergede geçen;

a)Yönetmelik:26/11/2016 tarihli ve 29900 sayılı Resmî Gazetede yayımlanan, Yükseköğretim Kurumları Bilimsel Araştırma Projeleri Hakkında Yönetmeliğini;

b) Üniversite:Pamukkale Üniversitesi'ni,

c)Yönetim Kurulu:Üniversite Yönetim Kurulu'nu,

ç) Senato: Üniversite Senatosu'nu,

d)Bilimsel Araştırma Projesi (BAP):: Tamamlandığında sonuçları ile alanında bilime katkı yapması, ülkenin teknolojik, ekonomik, sosyal ve kültürel kalkınmasına katkı sağlaması beklenen bilimsel içerikli, Yükseköğretim Kurumu içi ve/veya dışı, ulusal ve/veya uluslararası kurum ya da kuruluşların katılımlarıyla da yapılabilecek projeler ile bilim insanı yetiştirme ve araştırma alt yapısı kurma ve geliştirme projelerini,

e)BAP Koordinasyon Birimi: Pamukkale Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeleri Koordinasyon Birimi'ni (BAP),

f)BAP Komisyonu Başkanı:BAP Komisyonuna başkanlık etmekten ve BAP Komisyonunun faaliyetlerinin yürütülmesinden sorumlu, Rektör tarafından görevlendirilen bir Rektör Yardımcısını,

g)Koordinatör:BAP Koordinatörünü,

ğ) BAP Komisyonu: Bilimsel Araştırma Projeleri Komisyonunu,

h)Proje Yürütücüsü: Projeyi teklif eden, hazırlanmasından ve yürütülmesinden sorumlu olan Pamukkale Üniversitesi öğretim üyeleri ile doktora, diş hekimliği/tıpta uzmanlık ya da sanatta yeterlik eğitimini tamamlamış olan Üniversite mensubu öğretim elemanlarını,

i) Araştırmacı:Bilimsel araştırma projesinin yürütülebilmesi için proje yürütücüsü tarafından proje ekibine dâhil edilen bilim insanlarını, proje konusu ile ilgili lisans ve lisansüstü öğrenim görmekte olan öğrencileri ve eğitimlerini tamamlamış uzman kişileri,

j)Proje Ekibi:Proje yürütücüsü ile araştırmacıları,

k)Harcama Yetkilisi:BAP Koordinatörünü,

l)Gerçekleştirme Görevlisi:Özel hesap kapsamında yapılacak harcamalarda harcama yetkilisinin talimatı üzerine işin yaptırılması, mal veya hizmetin alınması, teslim almaya ilişkin işlemlerin yapılması, belgelendirilmesi ve ödeme için gerekli belgelerin hazırlanması ve kontrolü görevlerini yürütmek üzere harcama yetkilisi tarafından görevlendirilen kişileri ,

m)Hakem:Proje önerilerinin ve devam etmekte olan projeler kapsamında sunulan raporların değerlendirilmesi için görüşlerine başvurulan ve projenin kapsadığı alanda uzmanlığı bulunan bilim insanlarını,

n)Raportör:Proje önerileri ve devam etmekte olan projelerin gelişme/sonuç raporlarının değerlendirilmesi için görüşlerine başvurulan Komisyon üyesini,

o)Proje Sözleşmesi:Desteklenmesine karar verilen projeler için proje yürütücüsü, projenin yürütüldüğü birim yöneticisi ve Başkan tarafından imzalanan; uyulacak ilke, usul ve sorumlulukların belirtildiği sözleşmeyi, ifade eder. 

 

İKİNCİ BÖLÜM

Organlar ve Görev, Yetki ve Sorumlulukları

Komisyon

MADDE 4 -- (1) Komisyon; Rektörün görevlendireceği bir Rektör Yardımcısının başkanlığında Senato'nun önerisiyle Rektör tarafından görevlendirilen, en az yedi en çok on bir öğretim üyesinden oluşur. Komisyon üyeleri, yükseköğretim kurumunda var olan bilim dalları arasında denge gözetilmek suretiyle dört yıl için görevlendirilir. Süresi biten üye aynı usulle yeniden görevlendirilebilir.

 (2) Komisyon toplantılarına resmi izin, görevlendirme veya sağlık sorunu gibi yasal bir mazereti olmaksızın üst üste üç kez katılmayan üyenin görevi kendiliğinden sona erer. Komisyon üyelerinin herhangi bir nedenle görevlerinden ayrılmaları halinde Komisyondaki görevleri de kendiliğinden sona erer. Komisyon üyeleri; görev, yetki ve sorumluluklarını yerine getirmediklerinin tespit edilmesi halinde, Senato'nun önerisi üzerine Rektör tarafından görev süreleri dolmadan görevden alınabilirler. Herhangi bir nedenle görevden ayrılan komisyon üyesinin yerine aynı usul ile yeni bir üye görevlendirilir.

Komisyon toplantısı

MADDE 5 - (1) ) Komisyon, Başkanın bilgisi dâhilinde Koordinatörün yazılı çağrısı üzerine gündemli olarak toplanır. Komisyon, üye tam sayısının salt çoğunluğu ile toplanır. Kararlar açık oylama ve oy çokluğu ile alınır. Karar yeter sayısı, Komisyon'un toplam üye sayısının salt çoğunluğudur. Oyların eşit olması halinde, Başkanın kullandığı oy belirleyicidir.

 Komisyonunun yetki, görev ve sorumlulukları

MADDE 6 - (1) Komisyon aşağıdaki görevleri yerine getirir;

a) Proje türlerini belirler,

b) Proje başvuru sürecini belirler,

c) Projelerle ilgili kullanılacak formları hazırlar,

ç) Projeler için sağlanacak destek limitlerini belirler,

d) Desteklenmesine karar verilen projeler için kullanılacak proje sözleşmesini hazırlar,

e) Proje başvurularının yapılması, değerlendirilmesi, projelerin yürütülmesi, izlenmesi ve sonuçlandırılması ile ilgili BAP Uygulama Usul ve Esaslarını hazırlayarak Senato'ya sunar, Senato tarafından kabul edilen BAP Uygulama Usul ve Esaslarını yürütür,

f) Proje başvurularını, nihai karara bağlar. Gerekli gördüğü proje önerilerini hakemlere gönderir ve gelen raporları da değerlendirerek projenin desteklenip desteklenmeyeceğine karar verir,

g) Devam etmekte olan projeler kapsamında proje yürütücülerinden alınan gelişme ve sonuç raporlarını değerlendirerek karara bağlar,

ğ) Proje yürütücülerinden gelen ek süre, ek bütçe ve diğer tüm talepleri değerlendirerek karara bağlar,

h) Gerekli gördüğü hallerde proje çalışmalarını yerinde inceleyebilir ve/veya konunun uzmanlarına inceletebilir, proje yürütücülerini değiştirebilir, projeyi yürürlükten kaldırabilir,

ı) Sözleşme ve yönerge maddelerine aykırı durumlarda uygulanacak yaptırımlara karar verir,

i) Yükseköğretim Kurumları Bilimsel Araştırma Projeleri Hakkındaki Yönetmelik kapsamında Rektör tarafından verilen diğer görevleri yerine getirir.

Koordinatör

MADDE 7 - (1) Koordinatör, BAP faaliyetlerinin Üniversite adına yürütülmesinden sorumlu, Rektör tarafından görevlendirilen ve Rektöre karşı sorumlu olan öğretim üyesidir.

Koordinatörün görevleri

MADDE 8 - (1) Koordinatör aşağıdaki görevleri yerine getirir:

a) BAP program ve faaliyetlerini yönerge ve komisyon kararları doğrultusunda düzenlemek ve yürütmek,

b) Projelerle ilgili duyuruları hazırlamak, yazışmaları yapmak,

c) Komisyon toplantıları için gündemi hazırlamak,

ç) Komisyon toplantılarında gündem maddelerine ilişkin Komisyon'u bilgilendirmek,

d) Birim ve Komisyon faaliyetlerinde iletişim ve koordinasyonu sağlamak,

e) Desteklenen, kapsama alınan, devam eden ve tamamlanan proje bilgilerini de içeren BAP Faaliyet Raporunu hazırlamak ve her yılın sonunda Üniversite Rektörlüğüne sunmak,

f) Proje satın alma işlemleri ile ilgili olarak gerçekleştirme görevlisi atamak.

 

ÜÇÜNCÜ BÖLÜM

Proje Türleri, Başvuru ve Değerlendirme

Proje türleri

MADDE 9 - (1) BAP tarafından desteklenen bilimsel araştırma projesi türleri Pamukkale Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeleri Koordinasyon Birimi Uygulama Usul ve Esasları'nda listelenmiştir. Komisyon, bunların kapsamında değişiklik yapabilir, gerekli gördüklerini uygulamadan kaldırabilir, yeni proje türleri oluşturabilir.

Proje başvurusu

MADDE 10 - (1) Proje başvuruları, Üniversite BAP Bilgi Sistemi kullanılarak yapılır. Başvuru koşulları, BAP Uygulama Usul ve Esasları ile belirlenir.

(2) Proje süresi bitmesine rağmen sonuç raporunu yüklemeyen proje yürütücüleri, herhangi bir türde yeni bir proje başvurusu gerçekleştiremez

 (3) Eş zamanlı olarak yürütücü ve/veya araştırmacı olarak görev alınabilecek proje sayıları Komisyon tarafından belirlenir.

(4) Tez projeleri ve Lisans Öğrencisi Ar-Ge Projelerinde yürütücünün danışman olarak atandığı ve tez projelerinde tez konusu belirten ilgili yönetim kurul kararının proje önerisine eklenmesi zorunludur. Tez projesi önerileri, tez konusunun ilgili birim yönetim kurul kararıyla onaylanmasından sonra gerçekleştirilir.

(5) İnsanların ve hayvanların deneysel ya da diğer bilimsel amaçlarla kullanılacağı araştırmalarda "Uluslararası Etik İlkelerine" uyulması zorunlu olduğu için ilgili kuruldan alınan Etik Kurul İzin Belgesi'nin öneriye eklenmesi gereklidir.

Projelerin değerlendirilmesi

MADDE 11 - (1) BAP'a sunulan proje önerileri, gerekli koşulları sağlayıp sağlamadığının incelenmesi için ön değerlendirme ve bilimsel değerlendirme sürecine alınır. Ön ve bilimsel değerlendirme aşamaları tamamlanan öneriler için raportör görüşü alınarak Komisyona sunulur. Değerlendirmeye alınan proje önerileri, proje türü dikkate alınarak Komisyon tarafından doğrudan karara bağlanabilir veya gerekli görülen projeler için komisyon üyesi bir raportör tarafından belirlenen hakeme/hakemlere gönderir. Komisyon, gelen hakem raporları ve raportör görüşü, proje ekibinin önceki projeleri ve bunlardan yaptıkları bilimsel yayınları da dikkate alarak önerinin desteklenip desteklenmeyeceğine karar verir. Komisyon değerlendirme sürecinin tüm aşamalarında, gerekli görürse konuyla ilgili uzmanlardan yardım isteyebilir; proje ekibinden izleyicilere de açık olabilecek sözlü sunumda bulunmalarını talep edebilir.

(2) BAP'a sunulan proje önerileri için uzmanlık alanları dikkate alınarak, Komisyon üyeleri arasından bir raportör atanır. Raportör, proje önerileri ve desteklenmesine karar verilen projelerin her aşamasında Komisyona bilgi verir. Raportör, sorumluluğunu yerine getirirken gerekli gördüğü hallerde hakemlik sürecini kendisi yürütebilir veya alanında uzman hakem görüşlerine başvurabilir.

 DÖRDÜNCÜ BÖLÜM

Yürütme ve İzleme

Proje sözleşmesi

Proje sözleşmesi

MADDE 12 - (1) Desteklenmesine karar verilen projeler için proje sözleşmesi imzalanır. Proje yürütücüleri sözleşmede belirtilen tüm hususlara uymakla yükümlüdür. Proje başlama tarihi, önerinin Komisyon tarafından desteklenmesine karar verildiği ilgili toplantı tarihidir. Projesi kabul edilen yürütücülerin, proje türüne göre belirlenerek duyurulan gerekli belgeleri BAP'a teslim etmeleri zorunludur. Gerekli belgeleri teslim edilmeyen ve/veya proje sözleşmesi imzalanmayan projeler için BAP tarafından herhangi bir harcama gerçekleştirilmez. Projelerin onaylanmasından sonra yasal bir mazereti olmaksızın iki ay içerisinde proje sözleşmesi imzalanmayan projeler Komisyon tarafından iptal edilir.

(2) Yürütücü değişikliği durumunda, yeni yürütücü ile proje başlama tarihi değiştirilmeden yeniden proje sözleşmesi imzalanır. Proje sözleşmesinin imzalandığı tarihten itibaren projenin yürütülmesi ve sonuçlandırılmasından yeni yürütücü sorumludur.

(3) Proje sözleşmesi ve proje ile ilgili her türlü belge ve dokümanda imza yetkilisi proje yürütücüsüdür. Proje sözleşmesinin taraflarca imzalanmasından sonra proje yürütücüsünün talebi üzerine Komisyon kararı ile proje ekibinden bir araştırmacıya imza yetkisi ve BAP Bilgi Sistemi üzerinde işlem yetkisi verilebilir. Tez projelerinde;

a) Üniversitemiz bünyesinde bilim insanı kimliği altında yer alan araştırmacı tez öğrencilerine, imza yetkisi verilemez fakat BAP Bilgi Sistemi üzerinde işlem yetkisi verilebilir.

b) Üniversitemiz bünyesinde bilim insanı kimliği altında yer almayan araştırmacı tez öğrencilerine, imza yetkisi ve BAP Bilgi Sistemi üzerinde işlem yetkisi verilemez.

(4) Proje sözleşmesinde bu Yönergeye göre hüküm bulunmayan hallerde, dayanak maddesinde belirtilen Yönetmelik hükümleri uygulanır

 Gelişme raporları

MADDE 13 - (1) Proje yürütücüleri, proje kapsamında yapılan çalışmaları ve gelişmeleri içeren gelişme raporlarını, proje başlangıç tarihinden itibaren altı aylık dönemlerde, belirlenen formata uygun olarak BAP'a sunmakla yükümlüdür. Gelişme raporları, raportör görüşleri dikkate alınarak Komisyon tarafından değerlendirilir. Komisyon ve/veya raportör gerekli gördüğü hallerde gelişme raporlarını hakem incelemesine gönderebilir.

(2) Proje gelişme raporunun, Komisyonca kabul edilen bir mazeret gösterilmeden geciktirilmesi durumunda, rapor teslim edilinceye kadar proje yürütücülerinin yürütmekte olduğu tüm projelere ait işlemler durdurulur ve yeni proje önerisi alınmaz.

Sonuç raporu

MADDE 14 - (1) Proje yürütücüsü, proje sözleşmesinde belirtilen bitiş tarihine kadar, araştırma sonuçlarını içeren ve Komisyon tarafından belirlenen formata uygun olarak hazırlanmış proje sonuç raporunu BAP'a sunar. Tez projeleri için proje yürütücülerinin tezin başarılı bulunarak tamamlandığına ilişkin, Tez Kabul ve Onay Sayfasını sonuç raporu ile birlikte sunmaları zorunludur. Sonuç raporları, Komisyon tarafından değerlendirilerek projenin başarılı sayılıp sayılmayacağına karar verilir. Komisyon gerekli gördüğü hallerde hakem veya konunun uzmanlarından yardım alarak değerlendirmesini yapabilir.

(2) Proje sonuç raporunun, proje sözleşmesinde belirlenen bitiş tarihine kadar sunulmaması durumunda, rapor teslim edilinceye kadar proje yürütücülerinin yürütmekte olduğu tüm projelere ait işlemler durdurulur ve yeni proje önerisi alınmaz. Mücbir sebepler dışında rapor teslim tarihinden itibaren en geç üç ay içerisinde sonuç raporunun teslim edilmemesi durumunda, proje çalışması iptal edilerek proje kapsamında satın alınan demirbaşlardan kullanılabilir durumda olanlar geri alınır. Aksi takdirde bu demirbaşların bedelleri de dâhil olmak üzere diğer tüm harcamaların bedelleri yasal faizi ile birlikte proje yürütücüsünden geri alınır. Ayrıca proje yürütücüsü iki yıl süre ile yeni bir BAP desteğinden yararlandırılmaz.

(3) Değerlendirmeler sonucu, Komisyon tarafından proje sonuç raporunun yetersiz bulunması durumunda, ilgili yürütücüsü üç yıl süre ile yeni bir BAP desteğinden yararlandırılmaz. Ancak, sonuç raporu yetersiz bulunan proje için proje yürütücüsünün talepte bulunması ve Komisyonun uygun bulması durumunda, bazı çalışmaların yeniden yapılabilmesi veya sonuç raporunun yeniden düzenlenmesi için yasal süreyi aşmamak koşuluyla ek süre verilebilir.

Proje süreleri

MADDE 15 -(1) Lisansüstü Tez Projeleri hariç, bilimsel araştırma projeleri ek süreler dâhil en çok otuz altı ay olabilir. Tez projeleri için verilen süreler, yetkili birimler tarafından tezler için verilen yasal ek süreleri kapsayacak şekilde uzatılabilir.

(2) Başlangıç Seviyesi Projesi, Temel Araştırma Projesi, Öncelikli Alan Projesi, Disiplinlerarası Araştırma Projesi, Lider Araştırmacı Destek Projesi ve İleri Araştırma Projesi için proje süresi, ek süre dâhil olmak üzere en fazla otuz altı aydır.

(3) Hızlı Destek Projesi, Lisans Öğrencisi Katılımlı Araştırma Projesi ve Lisans Öğrencisi AR-GE Destek Projesi için proje süresi, ek süre dâhil olmak üzere en fazla on iki aydır.

(4) Proje yürütücülerinin gerekçeli talebi üzerine, Komisyon kararı ile proje türlerine göre verilen maksimum süreyi aşmamak koşuluyla en fazla 2 defa ek süre verilebilir. Ek süre talebinin, sözleşmede belirtilen bitiş tarihinden önce yapılması gerekir. Birinci gelişme raporunun kabulünden önce ek süre talebi yapılamaz.

 Proje bütçesi

MADDE 16 - (1) Proje türlerine göre sağlanacak destek üst limitleri her yıl Komisyon tarafından belirlenerek ilan edilir.

(2) Komisyon bilgisayar, yazıcı, kırtasiye, fotokopi, seyahat talebi gibi sıklıkla yapılan talepler için sınırlama getirebilir.

(3) Projeler esas olarak Komisyon tarafından kabul edilen bütçe ve harcama planına göre tamamlanır. Gerekli durumlarda harcama planı değişiklikleri proje yürütücüsünün gerekçeli talebi üzerine Komisyon tarafından karara bağlanır.

(4) Proje yürütücüsünün gerekçeli talebi üzerine, belirlenen üst limitleri aşmamak koşuluyla, proje bütçesinin en fazla %50'sine kadar ek bütçe verilebilir. Ek bütçe miktarı, Komisyon tarafından belirlenir. Ek bütçe taleplerinin, birinci gelişme raporunun kabulünden sonra ve sözleşmede belirtilen bitiş tarihinden önce yapılması gerekir.

(5) Araştırmanın gerçekleştirilebilmesi için zorunlu olan yurtiçi/yurtdışı seyahat giderlerinden ayrı olarak, projeden elde edilen sonuçlarla üretilmiş ve sunulması kabul edilmiş bir bildirinin ulusal/uluslararası olarak düzenlenen bilimsel etkinliklerde sunulması için gerekli olan seyahat ve katılım giderleri, Komisyon tarafından belirlenecek uygulama esaslarına uygun olarak karşılanabilir.

(6) Araştırma ve/veya bilimsel etkinliklere katılım amacına yönelik seyahat giderlerinin karşılanabilmesi için, proje başvurusunda ilgili seyahat bütçesinin öngörülmüş ve Komisyon tarafından onaylanmış olması zorunludur.

 Patent, telif ve fikri mülkiyet ve sınai hakları

MADDE 17 - (1) Dayanak maddesinde belirtilen Yönetmeliğin 18. Madde hükümleri uygulanır.

 

BEŞİNCİ BÖLÜM

Çeşitli ve Son Hükümler

Genel hüküm ve yaptırımlar

MADDE 18 - (1) Projeler için BAP tarafından sağlanan makine, teçhizat ve donanımların mülkiyeti proje yürütücüsünün kadrosunun bulunduğu birime aittir. Söz konusu makine-teçhizatlar, ilgili proje tamamlanıncaya kadar proje yürütücülerinin kontrol ve kullanımındadır; bunların korunmasından, bakım ve onarımından proje yürütücüleri sorumludur. Tamamlanan projelere ait özellik arz eden makine ve teçhizatlar gerekli görüldüğü hallerde ihtiyaç duyan Üniversite araştırmacılarının kullanımına açıktır. Komisyon, bu tür makine ve teçhizatlar ile ilgili olarak, ortak bir alanda kullanıma sunulmaları, başka projelerde kullanılmak üzere geri alınmaları veya gerekli göreceği diğer tasarruflarda bulunmaya yetkilidir.

(2) Projelere ilişkin harcama belgeleri dışındaki tüm verilerin saklanmasında proje yürütücüsü sorumludur.

(3) Komisyon, zorunlu hallerde veya proje yürütücüsünün gerekçeli talebinin uygun bulunması durumunda proje ekibinde değişiklik yapabilir. Proje ekibinde değişiklik talebinde, gerekçe açıkça ifade edilmeli ve dâhil edilecek veya çıkarılacak araştırmacının beyan dilekçesi Komisyon'a sunulmalıdır. Proje yürütücüsünün Üniversite Yönetim Kurulu kararıyla uzun süreli görevlendirilme veya izinli sayılması durumunda; proje yürütücülüğünü devretmek için Komisyon'a talepte bulunması gereklidir.

(4) Komisyon, gerekli gördüğü hallerde veya proje yürütücüsünün gerekçeli talebinin uygun bulunması durumunda projeyi iptal edebilir. Proje yürütücüsü tarafından yapılan iptal talebinde, gerekçe açıkça belirtilmiş olmalıdır. Talebin Komisyon tarafından uygun görülmesi halinde, proje bütçesinden alınan demirbaşlar, proje yürütücüsünün kadrosunun bulunduğu birime, yürütücü tarafından iade edilmeli ve iadeyi gösterir belge BAP'a teslim edilmelidir.

(5) Projeler yürütülürken veya sonuçlandırıldıktan sonra bilimsel etiğe aykırılık veya mali kaynakların etik ilkelere aykırı kullanıldığının saptanması durumunda;

a) Yürütülmekte olan proje Komisyon kararı ile iptal edilir.

b) Proje kapsamında satın alınan demirbaşlardan kullanılabilir durumda olanlar geri alınır. Aksi takdirde bu demirbaşların da bedelleri dâhil olmak üzere, diğer tüm harcamaların bedelleri yasal faizi ile birlikte proje yürütücüsünden tahsil edilir.

c) Proje ekibindeki, etik kurallara aykırı durumları gerçekleştiren kişi ya da kişiler beş yıl süre ile yeni bir BAP desteğinden yararlanamaz.

ç) Komisyon, konunun Üniversite etik kurulunda görüşülmesi veya yasal işlem yapılması hususunda Rektör'e görüş bildirebilir.

(6) Yönergede belirtilmeyen hususlarda dayanak maddesinde belirtilen Yönetmelik hükümleri uygulanır.

(7) Bu Yönergede değişiklik yapan maddelerin yürürlüğe girdiği tarihten önce başlamış ve devam eden projeler, ilgili eski hükümlere tabidir. Ancak yeni yürürlüğe giren maddelerde yer alan hükümlerin, önceki hükümlere göre proje yürütücüsünün lehine farklılıklar taşıması halinde, proje yürütücüsünün talebi üzerine, BAP Komisyonu'nun kararıyla, yeni hükümler uygulanabilir.

Yürürlükten kaldırma

MADDE 19 - (1) Bu Yönerge ile Senato'nun 23/02/2018 tarih ve 03/01 sayılı toplantı kararıyla kabul edilen "Pamukkale Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeleri Koordinasyon Birimi Yönergesi" ve ilgili değişiklikleri yürürlükten kaldırılmıştır.

Yürürlük

MADDE 20 - (1) İlgili Yönetmelik esas ve usulleri gereği düzenlenen bu Yönerge, Senato'nun onayladığı tarihte yürürlüğe girer.

 Yürütme

MADDE 21 - (1) Bu Yönerge hükümleri Rektör tarafından yürütülür. 

 

Kabul Edildiği/Değişiklik Yapıldığı Senato Toplantısının

Tarihi

Sayısı

23/2/2018

03/02

20/4/2018

07/07

1/3/2019

04/04

22/3/2019

05/23

21/02/2020

3/19

19/03/2021

06/2

31.03.2022

06/2

15.12.2022

22/1

23.02.2024

03/4

16.01.2025

01/01

 

  • __short_title__ __title__
  • __title__
  • __title__
  • __count__